Cenová AKCE pro dlouhodobé pronájmy nad 15 dní! Více informací

800 220 230

V čem se vozil Fidel Castro


přejít na úvodní stránku » přejít do archivu článku »
img

Kuba, lidé z celého světa sem rádi jezdí, aby mohli okusit zdejší neopakovatelnou atmosféru a především, aby mohli shlédnout živoucí muzeum starých vozů, které lze vidět jedině v hlavním městě, Havaně.
Pravda už je opět trochu jiná a je možné zde spatřit už i četné japonské sedany a další značky, které střídají starou dobrou klasiku. Starých vozů je zde však stále dostatek a tak si je rádi vyfotí cizinci ze všech koutů planety. Kromě starých amerických vozů je zde možné najít i stará ruská japonská vozidla
Fidel Castro měl díky četným státním návštěvám stále plnou garáž nových vozidel. Nejštědřejší k němu bylo pochopitelně SSSR. V jeho garáži nechyběl ZiLs, ale ani československé Tatry a Mercedes-Benz třídy S v rozmezí od generace W116 až do W220 2000s.

GAZ 14 Čajka

Jedno z hlavních aut Fidela Castra, o kterém si napíšeme více. Tento model disponuje motorem V8 a vyráběl se nejvíce v rozmezí let 1977 a 1989. Jednalo se o luxusní vůz sovětské elity a je velmi smutné, že nyní slouží na Kubě jako taxi. Fidel Castro jich dostal hned několik. Tyto vozy byly vyráběny ručně a každý rok jich z vrat automobilky vyjelo jen několik stovek.
Jak již bylo zmíněno, tak motor byl 5,5 litrový V8, který byl spojený s automatickou převodovkou. Jeho délka je 240 palců a uvnitř se nacházelo obdivuhodné množství prostoru. Tento sedmimístný sedan se stal legendou, kterou každý den obdivuje mnoho lidí. Dokonce i taxikář samotný má velkou tržbu, protože jezdit s jedním z Fidelových vozů je zkrátka čest.

Zbytek vozů odpočívá v garážích nebo v muzeu. Castrovým pokladem je i Tatra 613, kterou si velmi oblíbil. Ruské i evropské vozy v ulicích Kuby konkurují americkým skvostům a milovníci starých vozů si zde mohou připadat doslova jako v ráji. Shlédněte fotografie vozu GAZ 14 Čajka a uznejte, že byste se také rádi projeli.


přejít na úvodní stránku » přejít do archivu článku »